Як впливає на прибутковість бізнесу фірмовий стиль і що включає в себе це поняття
Є бренди, чиї продукти легко впізнати з тисячі інших. Навіть якщо на них не буде назви торгівельної марки, це не завадить відрізнити знайомий товар від аналогів. Форми, поєднання кольорів, шрифти та інші невловимі деталі миттєво сприймаються у фоновому режимі і викликають довіру на підсвідомому рівні. Якщо все відбувається саме так, значить, фірмовий стиль добре продуманий.
Що таке фірмовий стиль або айдентика (corporate identity)
Це індивідуальність компанії - те, що вирізняє її серед конкурентів і сприяє впізнаваності.
Фірмовий стиль - це елемент брендингу, поряд із торговою маркою, упаковкою, брендбуком та ін. Інструмент створення іміджу та засіб комунікації - він відповідає за змістову та візуальну цілісність та єдність всього, що йде від компанії: продуктів, послуг, рекламних та інформаційних повідомлень.
Фірмовий стиль - це той образ, в якому компанія постає перед світом. Одяг, за яким зустрічають.
Він не обмежується зовнішніми проявами, такими як колір або форми, а відображає концепцію бренду і його філософію.
Усім відоме надкушене яблуко - символ прогресу і руху. Засновник Apple Стів Джобс був вегетаріанцем і шукав просвітлення, обмежуючи себе в їжі і тижнями харчуючись фруктовими коктейлями.
Ще один приклад - елементи айентіки Amazon, які символізують базові пріоритети компанії: різноманіття вибору та задоволені клієнти. Символ життєрадісного оранжевого кольору, схожий на посмішку, підкреслює букви A і Z в назві - це натяк на те, що на сайті представлений широкий асортимент товарів від A до Z.
Цілі та переваги фірмового стилю - як він впливає на прибуток
Головна мета айдентики - впізнаваність і запам'ятовуваність бренду. З неї випливають основні переваги:
- Ідентифікація - компанія з добре обміркованою айдентикою легко впізнавана;
- Диференціація - компанії, які мають власний фірмовий стиль, легко відрізнити від конкурентів і виділити серед них;
- Створення іміджу - послідовність і узгодженість елементів фірмового стилю дає контроль над враженням, яке компанія правляє на аудиторію. І навіть незважаючи на те, що це враження формується з досвіду взаємодії з продуктами, сильна айдентика може змінити його в кращу сторону.
Все це дає дві основні переваги - збільшення продажів і скорочення витрат, тобто, в кінцевому підсумку позитивно впливає на прибутковість бізнесу.
З чого складається фірмовий стиль компанії?
- Товарний знак
Це об'єкт інтелектуальної власності, який можна зареєструвати, щоб конкуренти не мали права його скопіювати. Найчастіше являє собою назву фірми, але може бути графічним, звуковим, комбінованим. Всім відома коротка мелодія Intel - це приклад звукового товарного знака, а рухома голова лева, що гарчить у золотому кільці від Metro Goldwyn Mayer - приклад комбінованого.
Товарний знак іноді плутають з логотипом або фірмовим знаком, але це різні поняття.
- Логотип
Це обличчя компанії - графічний, текстовий або комбінований символ, що символізує компанію або лінійку продуктів, які вона випускає. Логотип може відображати лише назву фірми або давати уявлення про її діяльність, філософію та ідеологію бренду.
Фірмовий знак - це графічний символ, включений в логотипу разом з назвою. Він може використовуватися і окремо. Приклади фірмового знака - свуш Nike або жіноча голова в профіль з хвилястим волоссям на лого Wella.
- Слоган
Це девіз компанії, що відображає її місію. Вдалий слоган короткий, ясний, влучний і добре запам'ятовується. А дуже вдалий навіть може стати крилатим виразом, як слоган КАМАЗа" Танки бруду не бояться", який компанія, до речі, не встигла запатентувати.
- Фірмові кольори
Це той елемент фірмового стилю, який у більшості асоціюється з самим цим поняттям. Свій набір кольорів, в якому витриманий логотип, рекламні матеріали, цифрові складові і всі елементи образу компанії - це індивідуальна особливість бренду, яка викликає у свідомості споживачів стійкі асоціації. Як поєднання червоного з білим, побачивши якого відразу згадується бренд Coca-Cola.
5. Шрифт
Це почерк компанії, який запам'ятовується і допомагає впізнати її повідомлення в потоці інформації, який виливається на нас із зовнішньої реклами, з цифрового середовища, друкованих видань та інших каналів.
Корпоративний шрифт може бути не один, але занадто велика різноманітність ні до чого, щоб не плутати аудиторію.
Як і інші елементи фірмового стилю, шрифт може відображати ідею компанії.
6. Корпоративний герой або маскот
Цю складову айдентики використовують не всі. А дарма, тому що вона гарно запам'ятовується. Навряд чи доведеться довго думати, щоб згадати, яких персонажів використовують бренди Duracell, Danone або Nesquick.
7. Фірмовий блок
Поєднання декількох складових фірмового стилю, яке часто використовується в брендингу.
8. Додаткові елементи фірмового стилю
Окрім базових складових є безліч додаткових варіантів. Наприклад, гімн, дрес-код або певні принципи викладки товару.
Носії фірмового стилю
Щоб продемонструвати свою індивідуальність аудиторії, у компаній є безліч варіантів фізичних і цифрових носіїв. Найпоширеніші, це:
- Зовнішня реклама.
- Інструменти цифрового маркетингу (рекламні банери, корпоративний сайт і т.д.).
- Друкована рекламна продукція: візитки, буклети, каталоги, пр.
- Сувенірна продукція, наприклад, чашки, ручки, футболки.
- Ділова документація та ВКС: бланки, прайс-листи.
- Оформлення бізнес-приміщень: елементи інтер'єру, вивіски, цінники, вказівники.
Що входить в розробку фірмового стилю і хто цим займається?
Розробка фірмового стилю - це компетенція дизайнера за активою участю маркетолога і керівника компанії.
Вона складається з 5 базових етапів, які дозволяють максимально якісно і точно вирішити задачу.
- Визначення стратегії бізнесу
- Вивчення цільової аудиторії
- Аналіз конкурентів
- Розробка та затвердження назви, логотипу та інших елементів айдентики.
- Розвиток фірмового стилю - його адаптація під різні умови, внесення змін і корекція окремих елементів у разі необхідності.
Підіб’ємо підсумок. Що дає бізнесу розробка фірмового стилю?
За умови грамотної реалізації вона допоможе заявити про свій продукт, сприяєтиме його впізнаваності, поліпшить імідж компанії, збільшить її прибуток і скоротить витрати. Якщо ви хочете скористатися цими перевагами, заручившись допомогою професіоналів, залиште заявку на нашому сайті.